tirsdag 23. november 2010

Konfekt

                                             Mozartkuler
Da var vi i gang med julekonfekten også,
disse mozartkulene er kjempegode,
håper dei faller i smak hos noen der ute:-)



400gr. marsipan( odense)
2ss cognac
100gr. nougatt
150gr. mørk sjokolade
Hakkede nøtter( hasselnøtter, mandler eller valnøtter)

Cognacen blandes inn i marsipanen.
Skjær nogaten i terninger.
Lag kuler av marsipanen og kjevl dem ut, legg på nougatt
og rull sammen til kuler.
Dypp kulene i sjokolade og til slutt i hakkede nøtter.
Oppbevar i lufttett boks.
Blir ca. 30 kuler.

Ha en fin kveld.
Jeg skal avgåre å lage konfekt på
jobb, de blir kos:-)
Hilde

2 kommentarer:

  1. Hei, i dag fant jeg bloggen din og hvorfor har ingen fortalt meg om den før da, bloggen din er jo sååå fin. Her kommer jeg til å kikke inn masse. Legger meg til som følger jeg, kikk gjerne inn til meg om du har lyst på bloggbesøk også...legger du igjen en kommentar blir jeg hoppende glad. Ha en fin blogguke videre. Hilsen Wilhelmines blogg

    SvarSlett
  2. Mmmm, di såg knallgode ud! Ke ti ska eg komma...? :-)

    SvarSlett