lørdag 8. januar 2011

Meksikansk suppe:-)

Denne suppa er kanongod:-), jeg serverte den i går
når jeg hadde forening.
Kjempegod som foreningsmat, på en kald vinterdag,
eller til helgekos:-)
Det er sikker mange som har servert eller laget denne suppa
før, men til de som ikke har kommer oppskriften her:
Du trenger:
5 store hakket løk
6 finhakkede hvitløksfedd
3 finhakkede chilli
3 bokser hakkede hermetiske tomater
2,5Ll kyllingkraft eller buljongterning
1 L tomatjuice
3 ss spisskum
2 ts chillipulver
2 ss paprikapulver
3 ss worcestershire saus
2 ferdig grillet kylling som du deler opp i biter
eller 2 pakker kjøttdeig.

Alt blandes i en stor gryte og småkokes i ca 4 timer, må kanskje
tilsette litt vann hvis den blir tykk:-).

Serveres med: mais, rømme, nachos chips og reven ost.
Jeg serverer også brød og urtesmør til.

Oppskriften er til ca. 10-12 personer.
Håper denne vil smake.

Bon Appetit
Ha en fin lørdag
Klem
Hilde



23 kommentarer:

  1. Jummi, dette både så og hørtes snadder ut. Så heller ikke så vanskelig ut å lage, skal jammen prøve den en dag!:))
    Knib til deg:)
    Anne Karin

    SvarSlett
  2. Den suppå slår alltid godt ann :-)
    Nå skal de smake mæ Oksegyta di i kveld.
    Ha ei fin helg vidare.
    Gler mæg te å sjå kakå su he laga te mannen min :-)
    Snakkes...
    klem Hege

    SvarSlett
  3. Den hørtes jammen god ut! Tror jeg må prøve den en dag :)

    Ha en super lørdagskveld!

    Hilsen Kristin

    SvarSlett
  4. takk for oppskrift! har bare smakt andres;)
    den er så god!!
    god lørdag
    klem

    SvarSlett
  5. så koselig at du vil følge bloggen min:) Å, så masse god mat du lager, her må jeg inn å snike for å få ideer til middag og klubb mat!!

    SvarSlett
  6. Jeg sier JA TAKK til oppskriften ;). MÅ prøves. Har aldri lagd det før - jeg er har vært og er en katastofe på kjøkkenet - fordi jeg synes det er så kjedelig. Men jeg VIL så gjerne bli bedre. Klem

    SvarSlett
  7. Hei! Denne vil jeg veldig gjerne prøve :-) Men hvor får jeg Worcestershire saus? :-)

    SvarSlett
  8. Hei, hva slags tomatjuice brukes i denne suppen? Juice fra tomater eller butikk juice?

    SvarSlett