torsdag 19. januar 2012

Torsdagens fristelse...

Jeg er veldig glad i supper, særlig på denne årstiden,
så i dag "serverer" jeg en deilig enkel:

Potet og Purreløksuppe.





Til 4 personer trenger du:

1/2 kg. Skrelte poteter i terninger
1 Mellomstor purre i strimler
1 Hakket hvitløksfedd
1/2 L Kyllingbuljong
2 dl fløte

- Surr hvitløken i litt olje først, ha i purreløk og poteter,
la dette surre litt sammen.
- Tilsett kyllingbuljong, la dette småkoke til alt er mørt.
- Tilsett fløten og kjør det hele i en blender eller med en stavmikser,
spe med litt kyllingbuljong eller fløte hvis du syns den blir litt tykk.
- Smak til med salt og pepper.

Server suppen med:
Krutonger og bacon,
gjerne et godt brød ved siden av også.

Håper det vil smake:)
Bon Appetit

Klem







5 kommentarer:

  1. Mmm, jeg er så glad i suppe!
    Denne så god ut - takk for oppskrift:)

    SvarSlett
  2. Liker disse middagstipsene dine!

    Ønsker deg en god dag
    Klem Tonje

    SvarSlett
  3. nam, diggel oppskriftene dine.

    SvarSlett
  4. Ååå så fint med oppskrift :-D
    Vi skal ha 4-stjernes middag med 6 vennepar på lørdag og mannen har bestemt at foretten skal være potetsuppe med chorizo...
    Aldri smakt eller laget noe lignende før verken han eller jeg, så blir spennende på fler måter ;)
    men nå skal jeg ihvertfall vurdere din oppskrift opp mot den jeg har funnet!

    Klem Karianne

    SvarSlett
  5. Hvilke ingredienser trenger du for å lage potet- og purreløksuppe? Greeting : Telkom University

    SvarSlett