lørdag 21. januar 2012

Mormorblomster...

kaller jeg disse blomstene,
egentlig heter de Primula.

Jeg fikk hele 5 stk av min mann;),
litt skeptisk i begynnelsen, for jeg har igrunnen aldri likt primula,
føler det er gamle damer som har sånne blomser,hihi.
Men etter noen timer på benken syns jeg de ble ganske så søte og sjarmerende:).


I nye skåler jeg fikk til jul har de fått plass både på
stuebordet og spisebordet.

Fantastisk med litt farge i huset,
og jeg som elsker både gult og rosa/lilla,
primula må jo bare bli en favoritt,hihi.

Ønsker dere en super helg,
Klem


9 kommentarer:

  1. Hei:)
    Jeg har begynt å like disse jeg!Det frisker liksom litt opp i våre hvite hjem.Må få meg noen jeg også!God helg:)

    SvarSlett
  2. Fineste vårblomstene!! Og så mange farger man kan sette sammen!!
    Det kan være lurt å sette dem litt kaldt om natten - så har du dem litt lengre!!!
    God helg til deg også!!
    Klem Heidi :)

    SvarSlett
  3. Tomlane opp for Hildemormannen! Eg trur faktisk aldri at Herr Fryd har komt heim med blomar utanom bursdag eller bryllupsdag... Og primula er jo gla' blomar, heilt klart! Eg har kjøpt ildtopp i dag, eg synest at det også er mormorblomar, men den var litt fin også vettu...

    Gleder meg til å sjå deg på mandag!

    Klem Eli

    SvarSlett
  4. Har også noen Primula rundt i huset! Har aldri hatt de før, og ja det er vel noe jeg forbinder med de litt eldre...men de er jo kjempesøte :)
    ha en fin kveld, ses på mandag!
    klem klem

    SvarSlett
  5. JEg har også tenkt at det er blomster for gamle damer; men guriland hvor fine farger de har!!!!!! Spriter opp ett hvert hjem

    SvarSlett
  6. nydlige blomster, eg liker dei der. Gir farge og energi inn i heimen! Kanon tøfft bord du har da :)
    fin lørdag til deg og dine :)

    henriette

    SvarSlett
  7. Vittig! Kjøpte meg en lys og en mørkere rosa variant i DAG! Så deilig med litt rosa etter all julepynten er borte!:). Første gang jeg har de i hus. Men har en hagevariant - aurikkel, i hagen. De begynner å bli likt her også - har liksom vært mormor blomster, som du sier:).

    SvarSlett
  8. For meg er disse "mormor"-blomstene det sammen som VÅR :)Se innlegget hos meg:
    http://www.maritshverdagsglederblogspot.com/2012/01/noen-fargeklatter.html

    Klem

    SvarSlett
  9. De er jo faktisk ganske søte :)
    Har alltid tenkt som deg, hihi! Bestemorblomst deluxe :)
    Friske og flotte favorittfarger :)

    SvarSlett