mandag 20. juni 2011

Dobbel sjokoladekake og hvitt gulv....

Nume num sier jeg bare,
denne sjokoladekaken er fantastisk god,
ikke for avansert å lage og
er i tillegg glutenfri.




Dette trenger du:

225 gr smør
225 gr sukker
225 gr sjokolade ( 70% sjokolade eller dronning)
(Dronningsjokoladen kan inneholde spor av hvete.)
6 egg.

- Smelt smør, sukker og sjokolade på svak varme.
- Skill eggene.
- Rør forsiktig inn eggeplommene i sjokoladeblandingen,
varm røren til den tykner og avkjøl litt.
- Pisk eggehvitene stive, vend dem inn i sjokoladeblandingen,
fyll 2/3 av røren i en 22 cm form.
- Stek på 160 grader i 35 min.
- Når kaken er litt avkjølt har du på den siste delen av røren,
sett til avkjøling i kjøleskapet i ca 2 timer.
- Server med pisket krem eller vaniljeis.

bon appetit:).

Her hos oss har det vært en utrolig hektisk helg,
jeg og guttene har vært hjemme alene,
de har vært i selskap, vi har vært på sandnes ugå,
jeg har vært i vinklubb:),
vi har til og med vært på slektstreff og kost oss med grillings,
men det største av alt er at jeg har malt kjøkkengulvet hvitt, stooooort smil.
her er en liten titt:


Mer bilder kommer når:).

Knib til alle som titter innom.
Hilde


20 kommentarer:

  1. Nam den så god ut

    SvarSlett
  2. Å, goa kagå ;)
    Så kult at du tok sjansen på å male gulvet hvitt!
    Så flink du har vært Hilde.
    Gleder meg til flere bilder...
    Klem May Helen

    SvarSlett
  3. Den kagå æ søren mæg den besta æg nogengong he smakt!!!!

    SvarSlett
  4. ahh, den kaka vet jeg er god. Har flere lignende oppskrifter og kaker med mye smør, egg og sjoko er bare best! gulvet ble dritlekkert! Hvilket underlag var det fra før? ser nesten ut som epoxy nå som det er malt!!

    SvarSlett
  5. Den kaken frister.. Og fiiine gulv altså..
    Klem til deg;)

    SvarSlett
  6. Trådsnella: underlaget er eikeparkett:) og malingen jeg har brukt er 3 stjerner gulvmaling.

    Kjekt dere syns det ser bra ut, er kanonfornøyd selv også, hihi:).

    SvarSlett
  7. Høres ut som dokke har kost dokke! Og wow, you did it! Gulvet så knall stilig ut! Er det parkett du har malt? Gjorde du noe før du malte? Og, hadde du mange strøk? Har såååååå lyst å male flere gulv hvite, men er usikker på om det vil bli fort slitt. Soverommene våre er hvite, men ikke så mye slitasje der.. Ha ein fine dag Hildemor! Klem c.

    SvarSlett
  8. Sjokolade og bringebær er en knallkombinasjon, så denne fristet veldig!

    Gleder meg til å se flere bilder av nymalt gulv! Lekkert!!

    Ha en fin dag. :)

    SvarSlett
  9. Denne trur eg jammen eg skal lage til jonsokfeiringa på hytta!
    Takk for at du delar ♥

    Gulvet er lekkert!

    God tysdag:)

    Klem frå Astrid

    SvarSlett
  10. Nam, tusen takk!!
    Så fint gulvet ble!
    Er så digg med hvitmalte gulv:)
    Snakkes;)

    SvarSlett
  11. Du frister med så mye godt her inne. Denne kaka så knallgod ut. Takk for oppskriften!
    Kjøkkengulvet ble utrolig flott!
    Klem Tonje

    SvarSlett
  12. Mmmm.... Skal ta vare på oppskriften - den så kjempegod ut! :-)

    SvarSlett
  13. Bringebær og sjokolade :) :) MMM : Så fint det gulvet ble , gleder meg til å se mere !

    Klemmer

    SvarSlett
  14. Ser av bilde og oppskrift denne er god:)
    Liker det hvite gulvet:)
    ha en fin kveld:)

    klem Trine:)

    SvarSlett
  15. Nam,den kaka så rågod ut!!!
    Så nice det ble med hvitt gulv:)
    Ha en fin kveld!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  16. Snadder kake!!!!
    Blir kjekt å se gulvet!!Drøm med hvite gulv;)

    SvarSlett
  17. Mmm..nok en snadderkake fra deg! Hvitt gulv, det liker vi! Håper du blir fornøyd!! :-)

    SvarSlett
  18. åå, den så god ut! Slik som alle dine kaker gjør :)

    SvarSlett
  19. dette ser deilig!

    Claire

    http://www.hearthandmade.co.uk

    SvarSlett
  20. åhhh er bare blitt heilt hekta på denne sjokoladekaka-fantastisk god!
    anne karin

    SvarSlett