torsdag 24. november 2011

Spagetti-Frittata....

er Italias svar på omelett.


I en omelett kan du bruke det meste, en fin ting å lage
hvis du har litt rester stående.

Jeg hadde spagettireste i kjøleskapet og med litt
kryddersalami, tomat, løk, ost og parmesan ble det en
kjempegod omelett til lunsj.


Du trenger:
( 2 Pers.)

6 egg
6 ss vann
Salt/pepper

- Visp dette godt sammen.

Fyll:

1 ss Smør
1 ss Olje
100 gr. Kryddersalami
2 Tomater i terninger
1/2 Løk i terninger
50gr. Parmesan
50gr. Norvegiaost

- Ha olje og smør i en panne, tilsett løk og la dette surre litt.
- Tilsett kryddersalami og tomat.
- Ha i eggeblandingen, skru ned varmen og la dette stå etpar minutt
før du har på ostene.
- Ha på et lokk slik at osten smelter.
- Når osten er smeltet og eggeneblandingen er gjennomstekt
er omeletten klar til servering.
- Server omeletten med en god salat og et godt brød.

Dette er en av mine versjoner,
prøv deg gjerne fram med det du liker:).

Håper dette kan være et tips til lunsjen eller
frokosten i helgen:).

Minner også om min Give Away, trekkingen er på søndag:),
ønsker du å bli med kan du melde deg på her.

Klem
Hilde




7 kommentarer:

  1. Deilig omelett, italienskinspirert mat er den beste, synes vi eter to ferier i Italia:)
    Takk for tipset:)
    Er spent på trekking av din Giveaway:)

    Klem fra Trine:)Gult hus i svingen som har problemmer med kommentering:(

    SvarSlett
  2. Det så supergodt ut..
    God helg til dere..
    Klem!!

    SvarSlett
  3. Mmm... så knallgodt ut! Takk for mattipsene du legger ut. Synes det er så fint å prøve noe nytt innimellom (det blir jo veldig ofte det samme med barn som ikke spiser alt, så jeg går litt matlei innimellom). Dette skal jeg prøve :)
    Ønsker deg ei god helg
    Klem Tonje

    SvarSlett
  4. Nammi ser deilig ut;) Go helg!

    SvarSlett
  5. Vann i munnen og rumler i magen også besøkte jeg deg og det ble ikke bedre :)

    Finfin fredag kjære!
    Klem fra København

    SvarSlett
  6. mmm dette fristet!
    har aldri smakt det tror jeg.
    ha en super helg då :)

    SvarSlett
  7. Mmmm, dette så herlig ut! Takk for at du deler, dette skal prøves!
    God helg og kos deg så mye!
    Klem E

    SvarSlett