torsdag 3. november 2011

Sandwich med...

Kylling og tomatragu.



Jeg har brukt pizzabolle denne gang som brød,
men bruker også ciabatta og focacciabrød til denne sandwichen.

Begynn med tomatraguen:
( 4 pers.)
0,5 dl olivenolje
4 tomater i terninger
1 løk i terninger
3 fedd hvitløk finhakket
1 boks hakkede tomater
2 ss tomatpuree
1 ts sukker
1 ss timian
1 ss provencekrydder
salt/pepper

- varm oljen litt, ha i løk, hvitløk og tomater,
la dette surre en liten stund.
- ha i hakka tomater, tomatpuree og sukkeret.
- tilsett timian, provencekrydder.
- La dette småputtre i 10 min.
- smak til med salt og pepper.

Hvitløkdressing:
- 1 beger lettrømme
- 4 ss majones
- 2-3 fedd hvitløk
- salt/pepper


Montering:
- Del brødet i to,  ha ost på undersiden av toppen og gratiner
under grillen i ovnen.
- Legg bunnen på en tallerk/fat, ha på salat og litt hvitløkdressing.
- Skjær 4 kyllingfilet og 1 paprika i strimler.
- Stek først kyllingstrimlene i en panne til de er gjennomstekte,
tilsett paprika, ha i tilslutt tomatraguen.
- Fordel dette på bunnen med salat, ha på litt mer hvitløkdressing og
jalapeno, ha toppen av brødet på til slutt.
Server:).

Bon Appetit.

Nå skal jeg pakke kofferten, avreise københavn i morgen tidlig:)
Ønsker dere en super helg
Klem
Hilde





9 kommentarer:

  1. MMM, det ser godt ut. Skulle ønske jeg kunne leie en kokk en hel uke jeg, som bare kunne lage mat til familien og varte oss opp, det hadde vært noe det;) Ha en fin helg som kommer, klem W

    SvarSlett
  2. Herlig mat dette. Hildemor:)
    Kos deg i Køben:)

    klem Trine:)

    SvarSlett
  3. Nam,dette så digg ut!!!
    Ønsker deg en skikkelig god tur til københavn,kos dere masse:)
    Klem Caroline

    SvarSlett
  4. Mmmm. Hørtes godt ut!

    God helg
    Klem

    SvarSlett
  5. Ser veldig godt ut, Hilde ღ
    Elsker kylling og veldig kjekt
    å se nye retter :) Nå skal jeg
    ta meg en tur nedover her og
    se på innleggene siden jeg var
    her sist :) Ønsker deg en fin
    kveld videre og god helg. Klem
    fra Mette

    SvarSlett
  6. Åååå, nammm!! Dette så knallgodt ut. Kylling er dessidert min yndling, kan brukes til så utrolig mye godt, og på toppen av alt er det sunt (viss man bare fjerner skinnet, og det gjør jeg IKKE, for jeg elsker det hi hi)
    Ha en super søndag Hilde!
    God klem Anne Karin

    SvarSlett
  7. Nå fikk jeg vann i munn :)
    Håper du har/hadde det fint i København !

    Klem fra Janne ( som har linket til deg i dag ;)

    SvarSlett
  8. Åååå, no vart eg svulten!! Dette såg kjempegodt ut og må nok prøvast ein gong.Ønskjer deg ei fortsatt fin veke og ei fin helg.

    SvarSlett