fredag 28. oktober 2011

Pasta og favoritt krydder.

En superenkel og kanongod oppskrift på pasta med kyllig
til helgen.

Dette trenger du:
( 4-6 pers.)

500gr. tagliatelle
favoritt krydder
4-6 kyllingbryst
1 glass chunky salsa
3 dl fløte eller matfløte
salt
pepper

- Kok pastaen etter anvisning på pakken.
- dypp den ene siden av kyllingfiletene i favorittkrydderet
og stek dem i en stekepanne.
- kok opp fløten og tilsett salsaen, la dette småkoke litt,
vend pastaen inn i sausen,
smak til med salt og pepper.

- Kan eventuelt ha i grønnsaker om du ønsker det,
eks: sukkererter, purreløk, gulerøtter........

- Server gjerne med focacciabrød,
det kan du finne her.



Deler mitt favoritt krydder med dere i dag,
dette kan brukes på/i nesten alt som for eks:

- Stekte poteter
- Pastaretter
- Kylling
- Fisk ( laks, breiflabb, steinbitt)
-Pizza
-Pizzasaus

3 ss paprikakrydder
1 ss løkpulver
1 ss hvitløkspulver
1 ss salt
1 ss pepper
1/2 ss chillipulver
1 ss timian
1 ss karri

- Alt blandes sammen og has i en boks eller glass.
Fin fin fredag og
en super helg
Klem
Hilde

4 kommentarer:

  1. Ser deiligt ut ;) favorittkrydderet ser spennende ut å skal testes!!

    Ønsker deg en deilig helg!

    SvarSlett
  2. Namnam, nå fikk jeg vann i munnen altså :) Takk for oppskrift! Jeg lager en liknende rett med creme fraiche og hakkede, hermetiske tomater som er ferdig krydret. Jeg har også stekte paprikastrimler og kyllingbrystbiter i. I tillegg krydrer jeg med en Cajun krydderblanding :) Ha en herlig helg!

    SvarSlett
  3. For et sammentreff! Var kylling på menyen hos meg i dag også :)
    Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  4. DIGG!!
    Ha en flott lørdag!!
    Klem:)

    SvarSlett