onsdag 20. juli 2011

Sommerblomster.

På vei hjem fra stranden for noen dager siden
stoppet vi i veikanten og plukket med oss litt sommerblomster
til å ha i vaser hjemme



Er dette ugress eller?, ikke vet jeg;),
syn hvertfall det ble en kjempefin bukett og ikke minst gratis,
me like:).



Disse blomstene heter hylleblomster og vokser på trær/store busker,
de lukter knallgodt og er så fine.
Disse blomstene er spiselige,
og kan både brukes i desserter og til å lage saft av.
Saften smaker knallgodt.
Fra september kommer det hyllebær på disse trærne,
de er nesten svarte i fargen, de er også veldig gode å lage saft av.

Ønsker alle som titter innom
en fin fin Onsdag
Klem
Hilde





5 kommentarer:

  1. Nydelige blomster!
    Er veldig enig i at hylleblomstsaft er veldig godt.
    Endelig har vi fått litt oppholdsvær!
    Han en fin dag du og! :)
    C

    SvarSlett
  2. Blomster fra grøftekanten synes jeg ofte er de nydeligste en kan ta med seg inn på sommertider!

    Ønsker deg en fin sommerdag
    Klem Tonje
    PS: Bli med på gi-bort hos meg :)

    SvarSlett
  3. Nydelige blomster! Tenk at det finnes så mye fint som vokser fritt i naturen. Ugress eller ei! :)

    SvarSlett
  4. Så fine blomster ! Koselig å plukke med seg blomster på tur :) Jeg tror de blå heter kornblomster og de røde er vel valmuer .
    Jeg har smakt hyllebær likør , det var dritgodt !

    Klem fra Janne :)

    SvarSlett
  5. Jeg elsker hylleblomstsaft. Kan ikke få nok av det, men jeg har desverre ikke funnet noen hylleblomstbusker noe sted :-(
    Ha en god sommer og kos deg med hylleblomstene!
    Hilsen Caza

    SvarSlett